Preguntes freqüents

Sobre les inscripcions

Si teniu un fill o filla que no ha vingut mai de colònies, però té un germà o germana que sí, podeu fer la Preinscripció A (la dels infants que van participar l’estiu passat). Això és només aplicable si es tracta de les tandes d’Infantons i Pineta.

En el cas de les tandes d’adolescents caldrà esperar a la Preinscripció B.

Sí, el preu de cada tanda inclou el transport d’anada i tornada des de Barcelona.

En el cas d’Infantons no s’inclou el transport, ja que les famílies porten i venen a recollir els infants a la casa de colònies.

Sí, poden venir infants i joves de qualsevol escola. Com a dada a tenir en compte, el mateix any 2021, el 48% dels participants totals a Colònies Jordi Turull no provenien d’Escola Pia!

Sí, des de Colònies Jordi Turull treballem perquè tots els infants i joves puguin gaudir d’uns dies de convivència, lleure, joc i amistat.

Per aquest motiu, oferim programes de beques externs i interns per a becar infants i joves en risc d’exclusió social o famílies amb dificultats econòmiques.

Trobareu tota la informació a l’apartat de beques.

En el cas de ser família nombrosa, només s’aplica descompte en el cas que els tres fills/es siguin participants de les colònies d’estiu. En aquest supòsit, el descompte és del 5% sobre el preu de cadascuna de les tres inscripcions.

Si estàs en llista d’espera és perquè has rebut un correu electrònic informant-te que no heu tingut plaça. En aquest cas, les opcions que us oferim són:

  • En cas que hi hagi plaça a la tanda paral·lela de l’altra quinzena, podeu optar a inscriure’us en aquella. Sovint, les tandes de la primera quinzena acostumen a estar més sol·licitades. Si us interessa aquesta opció fer-nos un correu electrònic informant-ho per tal que us puguem enviar l’enllaç.
  • En cas de voler esperar, podeu anar seguint fàcilment la llista d’espera, la qual s’anirà actualitzant cada cop que hi hagi moviments, ja siguin baixes o desplaçaments a altres tandes més buides. Fins a meitats de juny acostumen a haver moviments.

A partir d’aquest moment podràs accedir a realitzar la inscripció en ferm, a través de l’enllaç personalitzat que se us enviarà en el mateix correu de confirmació de plaça.

En cas de no voler la plaça assignada caldrà enviar un correu electrònic per alliberar-la i poder-la oferir a les persones de la llista d’espera.

Si tens més dubtes sobre el procés de preinscripció, sorteig, inscripció o entrega de documentació, consulta a l’apartat d’Inscripcions.

Tal i com s’indica al mateix formulari d’inscripció, necessitem el número de Seguretat Social, no el del CatSalut. Aquest número és un que tota persona donada d’alta a la Seguretat Social ha de tenir i comença per 08 i té un total de 12 xifres. Si no coneixes el teu número de Seguretat Social, només cal que consultis a qualsevol nòmina o al portal web de la Seguretat Social.

El motiu pel qual el demanem és principalment per les tandes que realitzem fora de Catalunya (com ara Pineta). Sovint ens trobem que els centres de salut d’altres comunitats autònomes prefereixen aquest número al del CatSalut, únicament vàlid a Catalunya.

Un cop tingueu confirmada la plaça a les colònies us enviarem un correu electrònic amb l’enllaç específic perquè pugueu formalitzar la inscripció. Amb aquest enllaç accedireu a un formulari en què se us demanaran les dades específiques i també haureu de realitzar una part o el total del pagament de les colònies.

Per assegurar-vos que ho heu fet correctament haureu d’anar al vostre correu electrònic (el que hagueu posat al formulari d’inscripció) i mirar si heu rebut el correu de confirmació amb els documents adjunts. Aquest mail té com a remitent el nom de “Gesplai”.

El projecte educatiu de Colònies Jordi Turull es basa en l’acompanyament dels infants i joves durant tot el seu creixement. Per aquest motiu, en el moment de les inscripcions es dona prioritat a les famílies de l’estiu anterior.

En el cas d’aquelles que l’estiu passat no van venir, però sí els anys anteriors, ens podeu escriure directament per tal d’avaluar el vostre cas colonies@lleurejorditurull.cat.

El participant tindrà dret a la devolució de l’import satisfet segons aquestes indicacions:

  • La baixa tramitada abans del 30 de maig es retornarà el 100% de l’import.
  • La baixa tramitada de l’1 al 15 de juny (en les tandes de la primera quinzena) i de l’1 al 30 de juny (en el cas de les tandes de la segona quinzena) es retornarà el 80% de l’import.
  • La baixa tramitada a partir del 16 de juny (tandes de la primera quinzena) o l’1 de juliol (tandes de la segona quinzena) i fins al dia abans de l’inici de l’activitat es retornarà un 40% de l’import.
  • En el cas que l’infant hagi de retornar de l’activitat per qüestions mèdiques o vinculades a la normativa de covid (del moment en qüestió) es retornarà la part proporcional corresponent als dies no gaudits, fins a un màxim del 60% de l’import total.
  • La baixa tramitada a partir del dia d’inici de la colònia no es retornarà l’import de la inscripció. Només en casos en què s’aporti algun tipus de justificant que impossibiliti la realització de l’activitat.
  • En cas que sigui Colònies Jordi Turull qui anul·li l’activitat abans de ser iniciada es retornarà el 100% de l’import satisfet.
  • En tots els casos, Colònies Jordi Turull disposarà de 3 mesos, a partir de la data de l’anul·lació, per realitzar el retorn dels diners corresponents.

En cas d’abandonament d’un participant durant el desenvolupament de l’activitat, les despeses derivades de l’abandonament aniran a càrrec del participant.

Sobre les reunions de famílies

Sí, farem reunions informatives per totes aquelles famílies que tinguin dubtes. Hi ha diverses reunions programades en format on-line. Podeu consultar dia i hora aquí.

El Timbaler 0 és el document que l’equip de monitors/es de cada tanda prepara amb les principals informacions de les colònies.

S’hi detalla tot el què han de portar, els horaris de sortides i arribades, contacte,…

Sobre les colònies

Els menús de les nostres colònies sempre estan establerts amb anterioritat, tant si els realitza el servei de cuina d’una Casa de Colònies com si els prepara l’equip de monitores i monitors amb l’ajuda dels joves. Tot i això, davant un infant amb una intolerància, al·lèrgia o dieta especial, és imprescindible detallar-ho a la fitxa en el moment de la inscripció. En aquests casos sempre es fa un menú adaptat o alternatiu si fos necessari.

Tot i això, cal tenir en compte que sovint no s’especifica prou en les fitxes la especificitat de la intolerància. Per exemple:

Anotar que el/la meu/va fill/a té “intolerància al tomàquet” sovint es pot entendre de diferents maneres i és important que s’indiqui en quines condicions és intolerant. Per a l’equip de cuina, una persona “intolerant al tomàquet” no pot menjar tomàquet en cap forma i per tant mai se li distribuirà un àpat que contingui tomàquet (ni cru, ni al forn, ni sofregit, ni en salsa de tomàquet fregit, ni kètxup, ni altres derivats del tomàquet). Si l’infant és tan sols intolerant al tomàquet cru i al forn però no al sofregit ni al kètxup, seria més adequat indicar-ho així a la fitxa en el lloc oportú. El mateix és aplicable a altres freqüents intoleràncies com la llet (ni iogurts, ni beixamel, ni brioixeria, ni xocolata amb llet ni altres derivats de la llet).

A Colònies Jordi Turull considerem que les noves tecnologies són molt importants i fins i tot les introduïm en algunes de les nostres activitats en la nostra ambició d’innovar en el lleure. Tot i això, també som del parer que els dies que duren les colònies són expressament per gaudir-los en plenitud amb les companyes i companys, monitores i monitors, la natura i tot l’entorn més proper. L’ús de la telefonia mòbil, amb totes les prestacions que ofereix actualment, no deixaria d’impossibilitar totes aquestes relacions que nosaltres creiem cabdals per al desenvolupament mínim de les colònies. És per aquest motiu que no es permet l’ús o fins i tot possessió de dispositius de telefonia mòbil durant les colònies. Recomanem fermament que deixin el telèfon mòbil a casa abans de marxar i, si fos el cas que es detectés un telèfon mòbil a la casa de colònies, amb previ avís i consentiment de les famílies, es procediria a enretirar-lo fins la finalització de les colònies. A més a més, cal recalcar que moltes de les cases de colònies on anem tenen una cobertura molt limitada, evidentment coneguda per l’equip de monitors que l’utilitzaran per comunicar totes les notícies de la tanda o si hi ha qualsevol tipus d’urgència.

Pel que fa a la gestió del Covid anirem adaptant-nos a les indicacions i mesures sanitàries del moment.

Ara per ara, les indicacions son les següents:

  • Per un costat, es recomanarà a les famílies que el dia abans de les colònies puguin fer un test d’antígens al seu fill/a, sobretot si aquest presenta símptomes. En cas que surti positiu, no podrà anar a les colònies fins que el test surti negatiu.
  • Durant les colònies, en el cas que el vostre fill/a es trobi malament i quan se li faci un test d’antígens doni positiu, a l’infant se li posarà una mascareta i es trucarà a la família per demanar que el vinguin a buscar. Pel que fa a la resta de grup, podrà continuar les colònies sense haver-se d’aïllar.